Ovisshet.

shitt vilken skum dag, på jobbet frågade dom mig om jag va bitter, rekomenderade mig att läsa ``bitterfittan``. Men själv är jag nog bara nere i en down period, samtidigt som ja försöker se allt från den ljusa sidan vilken inte är helt lätt. Svår kombination.
Somnade med ikea katalogen i handen och vaknade klockan sju, inte helt okej eftersom träningen börjar kvart över. Med0% intag av vatten under dagen och tom mage pallade jag mig iväg till träningen en aning sen. Träningen fall mig i smaken som tur va annars vetti fan om jag hade klarat av det. Kass närvaro, men jag hoppas att dom som inte va där laddar till tusen inför helgens taktikläger, som förövrigt lite smått komiskt ska ske i fritsla, världensände? njaa..jag kanske ska va tyst efter som ja själv kommer från skogen. Känner mig ganska peppad efter dagens positiva nyhet, nog den enda oxå skulle jag tro.




Ovisshet, kommer man nog aldrig att komma ifrån samtidigt som jag inte alls tycker om det. Visst det hade väll inte varit så jävla kul om man hade haft allt packat och klart hela sitt liv. Det jobbiga är känslan av att inte veta om ovissheten är positiv eller negativ, men det är väll upp till än själv att försöka få det så bra som möjligt. Jag burkar ibland säga -det löser sig-  eller -ta det som det kommer- men om jag tänker efter är det är oftast om saker som egentligen inte spelar så stor roll eller som man egentligen ser en lösning på fast den är oklar. Önskar man alltid skulle kunna säga så, fast då kankse det uppfattas som att jag är en person som inte orkar ta tag i någonting.


Världens sötaste syster ringde precis och berätta att hon skulle börja skolan imon, skönt att veta vad man ska göra. Minns det som igår när man skulle börja sexan och man äntligen va äldst på skolan, man kände sig så himla stor fast man i själva verket inte hade någon aning om vad som skulle hända i fortsättningen. Men man grubblade inte heller på framtiden, det existerade inte någon jobbig ovisshet. Saknar liten och hennes andra hälft, min underbara bror.



vi
Vad skulle jag göra utan er?



Dax att ladda inför ett arbetspass på 12 timmar, klockan ringer 4.20 inatt eller på morgonen kanske det blir. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0