Ibland undrar man..

En vanlig situation på jobbet..

Det piper när passageraren passerar bågen
Jag - Hej! är du snäll och gå tillbaka, ta av dig dina skor och ställer dem på bandet?
Passageraren ser förvirrad ut.
Jag - gå tillbaka, ta av dig skorna, ställ dom på bandet.
Passageraren går tillbaka och tittar konstigt ner på sina skor och sen på mig.
Jag pekar på mina egna skor och upprepar samma sak fast på engelska.
Passageraren tar av sig skorna, men låter dom ligga kvar på golvet och sedan går igenom igen.
Jag - Take your shoes at the x-ray.
Passageraren - Va?? (på svenska)
Jag - Lägg skorna på bandet.
Passageraren - Men jag har inget i mina skor.
(inte terroristerna heller)

Hur svårt är det att göra som någon säger till en om?
Är folk tröga eller lämnar alla huvudet hemma när man ska på semester, man undrar ju ibland hur resten av resan ska gå för vissa familjer, äldre par eller ungdomar. Men emellan åt förgyller dom min dag. Dagliga kommentarer kan få en att vikas av skratt.

säkerhetskontroll



Kommentarer
Postat av: GRuset

kan ju tilläga att jag tycker det är det jobbigaste momentet under hela incheckningen . . Det piper ALLTID när jag ska gå igen , how come ?!

2008-08-26 @ 15:16:41
Postat av: Lisa

haha klockrent gumman. Fyfan!

Är också jävligt trött när de säger (precis som Gruset) "Det piper ALLTID när jag ska gå igenom".

2008-08-26 @ 19:36:33
URL: http://rosatrollet.webblogg.se/
Postat av: hanna

haha bara att inse alla förutom oss är helt dumma i huvudet. men jag är inte bitter!!

2008-08-27 @ 10:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0